2012. október 12., péntek

Túrógombóc



Mmm... Nagyon finom lett.
Be kell vallanom, hogy nagyon sokáig nem tudtam, hogy van olyan étel, hogy túrógombóc (vagy már nagyon nagyon régen ehettem), otthon mindig csak szilvás gombóc, vagy túrós derelye volt. A szobatársam, Szilvi csinált egyszer tavaly, én meg csak ámultam és bámultam, hogy ez is létezik, és mennyire finom. Az idén az volt az egyik első dolgom, hogy elkértem az anyukája receptjét, - amit persze nagyon nagyon köszönök! - de csak most jutottam el odáig, hogy én is elkészítsem magamnak.
Éppen nagy édesség faló korszakomat élem, úgyhogy ez egy tökéletes főétel volt. Én jó édesen szeretem, ezért alapvetően desszertnek tartom és egy kis jutalomként tekintek rá.
Mindig sajnálom, hogy a telefonommal nem tudok olyan jó képeket csinálni, de a koli most rátett egy lapáttal. Csak ez az egyetlen tányérom van (ami színben most nem a legmegfelelőbb), és elég furán néztek volna rám, ha kimegyek az udvarra fotózni,  pedig otthon mindig úgy szoktam a jobb fényviszonyok miatt.

Hozzávalók:
  • 25 dkg túró
  • 15 dkg búzadara
  • 15 dkg liszt
  • 2 tojás
  • 1/2 kk só
  • zsemlemorzsa ízlés szerint
  • 2-3 ek cukor
A hozzávalókat a zsemlemorzsa és a cukor kivételével összekeverjük, majd letakarjuk és hűtőben 4-5 óra hosszát állni hagyjuk.

Olajos kézzel gombócokat formázunk és rögtön forrásban lévő vízbe tesszük. Akkor van kész, ha feljön a víz tetejére. Amíg fő, olajon egy kevés zsemlemorzsát pirítunk, majd összekeverjük a cukorral. A közben megfőtt gombócokat meghempergetjük benne.


Tálalhatjuk tejföllel, lekvárral, ki hogyan szereti.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...