2012. szeptember 22., szombat

Kevert almás sütemény



Egy jó ideig nem került fel ide semmi, amit megsütöttem. Ennek az az oka, hogy nem akartam azzal foglalkozni, hogy milyen recepttel milyen jogokat sértek, vagy mit hogyan tehetek közzé. Töröltem is a blogot, de aztán azt gondoltam, hogy ha már egyszer elkezdtem, akkor nem mehet veszendőbe ez a munka. Úgyhogy folytatom, bár szintén nem túl gyakran, de igyekszem olyan sütiket megmutatni, amik igencsak finomak, és némelyikük egy kicsit az enyém is, mert tettem hozzá, elvettem, vagy módosítottam valamit, hogy még jobb legyen.

Erről a sütiről nekem az jut eszembe, hogy egy jó filmet nézek, miközben elmajszolok pár szeletet egy finom meleg teával, vagy a karácsonyfa alatt ülünk, ami azért még egy kicsit messze van. Igazi őszi, vagy téli sütemény, hiszem alma és dió van benne, elég csak kimenni a kertbe, és már süthetünk is.
Igazán könnyű és nem is tart sokáig, ha nem éppen most akarjuk feltörni a diót, ahogy én tettem.

Hozzávalók:
  • 30 dkg porcukor
  • 5 dkg olvasztott margarin
  • 2 tojás
  • 30 dkg liszt
  • fél csomag sütőpor
  • 1 citrom reszelt héja, és egy fél leve
  • fél tk fahéj
  • 30 dkg reszelt alma
  • ízlés szerint tört dió
  • 9-10 dkg étcsokoládé
A porcukrot, a margarint és a tojásokat összedolgozzuk. Apránként belekeverjük a sütőporos lisztet. Hozzáadjuk a citromot, majd ha ezt is elkevertük, egy kicsit kinyomkodjuk az alma levét, és a fahéjjal együtt a masszához adjuk és eldolgozzuk.

Kivajazott, kilisztezett kisebb tepsibe, vagy jénaiba simítjuk és meghintjük az összetört dióval. 180 fokra előmelegített sütőben 35 perc alatt készre sütjük. Nagyon szépen meg fog nőni és isteni illat lesz a konyhában.

Mikor már majdnem kész, elkezdhetjük olvasztani a csokoládét, hogy amikor kivesszük a süteményt, rögtön rácsorgathassuk a tetejére. Nélküle is nagyszerű, de igazán megéri rátenni.


Melegen és hidegen fogyaszthatjuk, mi azt sem vártuk meg, hogy a csokoládé megkeményedjen a tetején.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...